-->

Like button

CeriTa HiduP Kuu !

P'tama kali m'lihatnya
 Suatu hary , ak dan teman2 kue dlm p'jlanan m'nuju ke makmal sains , smasa m'naiki tngga m'nuju ke makmal , s'org llaki m'lnggar bahu kue dngan ksar . hmpir aku t'jatuh dri tngga . ttpi ak smpat m'megang tiang ak ada d tepi ku . pda awal'y aku m'rsa sngt marah pda llaki yg m'lnggar kue tdi . lalu ak m'nolh ke blakang , dya trus b'kata " sorry2 , x sngaja " . aku puwn b'kata " x apa " . entah knapa haty kue jdi lembut stelah m'lihat wajah lelaki itu . wajah'y b'main d fikiran kue sehingga aku tidak dpt m'numpukan p'hatian smasa klas b'lngsung . suatu hary , s'org dripda kwn kue b'tnya " knapa kao sering m'ngelamun niey ?" ak m'jawab " aku x tahu , wajah  bdk llaki yg lnggar aku hary tue slalu t'lintas d fikiran kue skarang niey . " " koe critakan lha pda kmi , apa yg tlah t'jdi " .lalu aku puwn m'critakan sgala gala'y kpd mreka .

Selang b'berapa bulan
Selang b'berapa bulan . bdk llaki tue slalu lalu d tepi klas kmi utk m'nuju ke mkmal sains . aku x prasan puwn dya lalu tepi klas kmi . tpi kwn aku yg bgi tahu psal tue . dya kata "bdk tue slalu m'nengok klas kta kalau dya lalu d sni dan stu lagi . nma bdk tue Hamiz ." ak mcm x p'cya . shingga lha suatu hary aku t'lihat dya lalu d tepi klas kmi , lalu dya m'nengok ke dlm klas kmi . aku trus alihkan pndangan . stelah itu , bru ak p'cya akan kata2 kwn kue . selang b'brapa minggu , kwn kue m'nyuruh aku utk m'nulis spucuk surat kpd Hamiz dan britahu ttng prasaan kue t'hdp dya . lalu aku puwn m'nulis surat utk'y . k'mudian kwn kue yg m;berikan surat itu kpd Hamiz . aku x tahu apa yg akan b'laku stelah aku m'ngirim surat t'sebut kpd'y !

P'kara buruk b'laku
T'nyata , stelah aku m'ngirimkan surat itu , semua'y jdi teruk . Hamiz x lagi m'lyn kue , m'lihat kue , lalu d tepi klas kue dan mungkin dya bnci pdaku . aku rsa m'nyesal krana tlah m'ngirim surat t'sebut . kerana , d sebabkan surat itu lha suma'y jdi hancur . s'minggu kmudian , aku m'buka laman FACEBOOK . aku t'nmpk dya on9 . lalu aku b'chat ngan dya . aku tnya dya , adakah dya mrah krna ak m'ngirim surat itu ? dya kata "entah lha" . k'mudian aku myntak maaf pda'y pasal surat tue . dya hnya b'kta "eemmm" . lalu dya tdak lagi m'blas chat aku . sedihh sngat . tiap2 malam aku mimpi kan dya . aku x tahu apa yg aku mau buat spaya dya tdak bni sma aku . aku hnya mampu b'doa .

Kembali seperti dulu
Selang b'berapa minggu slepas k'jadian tue , d skolah ada aktiviti larian SATU MALAYSIA . slepas larian , aku ngan kwn2 dduk d depan bilik agama . Tiba2 Hamiz b'sma kwn'y lalu d dpn kmi . Hamiz m'negur aku . dya kata "penat kha ?" aku hanya m'anggukkan kepala . lalu dya puwn pergi ngan kwn'y .  haty kue rsa senank sngat . coz dya x mrah ma aku . masa tue , aku rsa mcm mau teriak jak . epy sangat . 

Ending cerita kue
Selepas dya tegur aku pada hary t'sebut , kmi telah m'jdi sahabat . Walaupun aku x dpt apa yg aku maw dri dya . tpi aku dpt yg lebih pnting dri dya . Iaitu PERSAHABATAN . aku rsa hepy sngat sbab bgi aku jalinan p'sahabatan lebih kekal lama dripda jalinan cinta . SAHABAT ADALAH SEGALANYA !

No comments:

Post a Comment