-->

Like button

SPM Semakin Dekat

       Masa berlalu dengan begitu pantas. Pejam celik pejam celik , tibanya tahun 2013 dimana batch 1996 terpaksa *tak ikhlas rupanya* menghadapi peperiksaan maut iaitu SPM. Seriously , sekarang masih tak terasa bahang-2 nya . Risau tuu ada lah sikit-2 , sebab yaalaa kan . SPM merupakan exam yang menentukan masa depan kita . kan-3 ? HAHA ,
    
      Actually , saya sebagai salah satu calon yang bakal menduduki SPM tahun 2013 tak tahu nak buat apa , nak mula dari mana , macam mana nak cari jalan penyelesaian , takut untuk menghadapi SPM . Sejak masuk form 4 ne , perangai saya banyak berubah. Semakin hari semakin teruk dan saya tak tahu nak ubah diri saya sendiri . Bukan saya seorang , tapi perkara yang sama berlaku dengan best friend saya . Bella , Aniys , Neyscha and IeyQa .

     Sejak masuk form 4 , gaya hidup kami memang berubah . Rasa malas nak belajar menguasai diri , rasa risi dah matang , dah besar , bebas melakukan apa saja . Awalnya memang tak perasan dengan perubahan tuu , tapi bila daa di fikirkan , baru dapat tahu . Kami dah start ponteng kelas , bergaduh kat sekolah , tak buat kerja sekolah , tak fokus dalam kelas etc . Kami ponteng kelas sampai dimalukan di tapak perhimpunan , tapi masih juga ponteng . Tapi bila dah kena amaran , kami tak ponteng dah . Duduk dalam kelas juga , tapi tak belajar pun , bercerita saja di belakang kelas . Kerja sekolah tak hantar , exam pun , faham-2 laa .

    Masuk form 4 ne , rasa macam tiada belajar selama setahun walaupun kehadiran penuh ke sekolah . Apa yang kami belajar pun kami tak tahu . Sebab tuu lah bingung macam mana mau hadapi SPM . Dapatkah kami berubah dan mula belajar bersungguh-sungguh ? atau sebaliknya ?

No comments:

Post a Comment